GDPR: General Data Protection Regulation.
Persondataforordningens krav pr. 25.maj 2018. Som tidligere omtalt træder ovennævnte i kraft den 25.5.2018. Selv om den især tager sigte på virksomheder, er det indskærpet at den også gælder for foreninger, og der kan vanke store bøder hvis advarsler fra Datatilsynet ikke efterleves.
Vi har gennemgået de berørte områder hos os og beskrevet de valgte løsninger samt sikret at vore brugere af data beskytter disse mod misbrug.
Som forening har vi behov for at indsamle følgende: Navn, adresse, mail, telefonnummer og alder. Aldrig cpr. nr. Informationerne indsendes desuden til Dansk Sejlunion, som er et krav for medlemskab.
Det nye i forordningen er, at alle har krav på at vide hvad der registreres og være med til at beslutte hvordan data må bruges. Navn og mailadresser er nødvendige af hensyn til betaling af kontingent og udsendelse af Sejleren fra DS. Persondata slettes ved udmeldelse af sejlklubben og dødsfald.
SGS udarbejder årligt en medlemsliste der hænger på opslagstavlen i klubhuset og bestyrelsen har besluttet at det er godt med en kontaktmulighed hvis der er behov.
Endvidere er det ikke tilladt at offentliggøre portrætbilleder uden tilladelse fra berørte hvorimod, det er ok at bringe billeder af sociale sammenkomster. Dvs.: Budskabet er – at man kan blive slettet fra denne liste hvis man ikke mere ønsker sine data offentliggjort på denne liste i klubhuset. I dette tilfælde skal man give besked til Britta på mail: britta@sgs-greve.dksenest den 10. juni.
Med venlig hilsen
SGS bestyrelse 25.5.2018
Som supplement til denne information kan vi tilføje at vores hjemmeside ikke opsamler cookies.