F a m i l i e s e j l a d s 2016

SGS standerSGS standerSGS stander

Sejladserne begynder tirsdag den 10. maj 2016 med skippermøde kl 1800 i klubhuset.

Hvis der er interesserede, som gerne vil opleve en sådan sejlads, er de meget velkommen til at møde op på skippermødet, så vil vi prøve at finde en båd, hvor vedkommende kan komme med.                                                               Familiesejladsudvalget.

 

Fællestur i vejr

Sejlklubben Greve Strand - fællestur i Solskin
Så kan vi lære det! Her på redaktionen var vi lidt vel optimistiske da vi gengav DMI’s forventninger til weekend-vejret, ihvertfald for så vidt angik det der solskin. Men afsted kom en lille håndfuld både og det er der blevet denne beretning ud af (klik for at komme til pdf dokumentet).

Bemærk at Turudvalget spørger til hvad der mon skal til, for at vi er flere der deltager i den slags ture. Deltag i debatten ved at kommentere på dette indlæg.

Sejlklubben Greve Strand - fællestur i Solskin
Sejlklubben Greve Strand - fællestur i Solskin
Sejlklubben Greve Strand - fællestur i Solskin
Sejlklubben Greve Strand - fællestur i Solskin
Sejlklubben Greve Strand - fællestur i Solskin
Læs resten

Fællestur i solskin ?

Sejlklubben Greve Strand - fællestur i Solskin

Vejrudsigter udtrykt i profetier om enten det ene eller det andet vejr er som hovedregel udtryk for det mest sandsynlige vejr eller i nogle tilfælde et gennemsnit af mulige udfald. For den kommende weekend, hvor der jo er arrangeret FÆLLESTUR synes der er at være en slags konsensus om at vejret bliver alletiders.

Så hold jer ikke tilbage. Der skulle være en hel del bådpladser for enden af ruten og rigeligt kul i grillen! Turudvalget AKA Jan modtager tilmeldinger på emkjaer@bigfoot.com.

SGS Fællestur 12-13-14 sep. 2014

Vi sejler til Kalkbrænderihavnen (Sundkrogen).
Afgang fra Mosede fredag eller lørdag efter eget temperament.
Lørdag over middag (ca. kl. 14.00 ) cykler/går vi ud og ser på den nye krydstogtterminal, og nogle af de andre nye ting der er kommet på Nordhavnen. (medbring egne cykler) Jeg lægger ruten til cykel/gå turen.
Vi går hvis ikke alle har cykler med, alternativt deler os i to hold.
Grillen tændes kl 18.00 på pladsen ved klubhuset, jeg prøver om vi kan få adgang til klubhuset.
Tilmelding til turen er ikke nødvendigt, men det er nemmere at holde alle informeret om ændringer til turen, hvis i sender mig en mail med, tlf., deltagerantal, afsejlings tidspunkt, og om du/i medbringer cykle.
Jeg opretter en mail-liste, og rundsender til alle tilmeldte.

Håber vi ses.
Turudvalget /Jan
emkjaer@bigfoot.com

Forårets fællestur

Kristi Himmelfartstur d. 29 maj til 1. juni 2014

Turen går til Limhamn (Lagunen).
55°35,9N 12° 56,1E

Der afsejles fra Mosede d. 29 maj kl. 10. for dem der ønsker flotillesejlads. Skippermøde 9.30 i klubhuset.

Er stemningen for en lille omvej over Sundby sejlklub eller Ven, aftaler vi det på skippermøde.

Fredag er ikke fridag for alle, det betyder at fællesarrangementet først begynder lørdag middag, så kan alle nå at deltage, også dem der først sejler lørdag morgen.

Det er en god ide at huske båd cyklerne, der er 3,5 Km til Malmø

Turudvalget tænder grill ved klubhuset kl. 18. ( vi prøver om vi kan få adgang til klubhuset)

Fællesture har det med at blive ramt af vejrgudernes vrede, derfor er det en god ide at tilmelde sig til arrangementet. Send lidt info om dit afsejlings tidspunkt, hvor mange i er, båd navn, og telefonnummer. Til emkjaer@bigfoot.com. Men husk, det er kun en service så jeg kan holde jer informeret om arrangementet.

Jeg krydser finger for godt vejr og glæder mig til at se jer.
Turudvalget.

Se detaljer om programmet og aktiviteter undervejs HER.